5 dingen waar winkelpersoneel een hekel aan heeft tijdens afrekenen
Wanneer je ervaring hebt met werken in een winkel, dan ben je bekend met het belang van het afrekenproces voor het winkelpersoneel. Dit moment kan echter ook leiden tot gedrag van klanten waar het personeel niet blij mee is. Hier volgen vijf zaken die het winkelpersoneel vervelend vindt tijdens het afrekenen:
Het is frustrerend voor winkelpersoneel wanneer klanten onbeleefd of respectloos gedrag vertonen, terwijl zij juist hun uiterste best doen om vriendelijk en behulpzaam te zijn. Onbeleefdheid kan variëren van ongeduldig gedrag tot onnodige kritiek of beledigende opmerkingen. Het is van belang om te allen tijde respectvol te zijn tegenover het winkelpersoneel.
Voor het personeel is niets vervelender dan klanten die niet voorbereid zijn om af te rekenen. Dit kan betekenen dat ze hun portemonnee of betaalkaart niet bij de hand hebben, langdurig zoeken naar gepast geld of onnodige vertraging veroorzaken. Het is beleefd om voorbereid te zijn op het moment van betaling, zodat het proces soepel kan verlopen.
Lees snel verder op de volgende pagina.